Monday, November 3, 2008

selembar kisah dulu2

mase kecik nenek aku y jge aku..rapt gle ngn die..mse kck2,salu mntk duit ngn die,nk bli gula2..nenek jaga aku smpai aku nk msuk skolah rendah..pastu parents aku dr johor pindah kelantan,diorg y amik alih jge aku.tme tu aku nangis sbb xknal parents aku.aku knal nenek je..aku ckp nenek jahat sb kc aku kt org len..pas die explain,aku tpaksa dduk ngn parents..pastu fmly aku bpndh dok kt tmpt len.sjak dr tu,aku da jrg jnguk nenek..weekend je blk kg..
aku igt lg tme ak dpt twrn skolah asrama,nenek hepi sgt2..
pas msuk asrama,lg r jrg jmpe..nenek salu tny,ble nk blk..die da lme xjmpe aku..kalo aku blk,die nk wt sambal goreng y aku ske mkn tme kck2 dlu..aku wt bodo je tme die tny aku..mase form4,nenek kne strok..pas spm,aku keje partime kt pam myk..tme tu nenek nazak..dkt smggu..satu ari,kakak aku ckp nenek jd pelik.tbe2 die bpeluh..kakak risau sgt2..die mntk aku xyah pg keje..aku pndg nenek.mata die sayu sgt2..aku marah kakak aku.aku ckp nenek xde pape.die da chat..nenek xmampu kata pape.aku xpedulikn nenek.aku trus g keje..xsmpai 20 mnt aku g keje..abg aku dtg kt Petronas tmpt aku keje..die ckp nenek da meninggal...........
aku jd blank..tbe2 tigt kate2 kakak aku.tigt pandangn sayu nenek kt aku..

'nenek..andai dpt sy putar blk waktu,sy akn jaga nenek smpai ble2..sy tau nenek mst sedih ngn sikap sy..di bulan mulia ni,sy hrp nenek maafkn salah clap sy selama ni.sy akn salu doakn nenek..sy syg nenek sgt2'

5 comments:

Benrauf said...

Jika cinta berbicara
Hati ku kau percaya
Usia dewasa mengajar erti cinta
Apalah aku diam tak mampu

Terbatas cinta kerna norma dan dogma
Ketulusan hati menjadi tanda tanya
Kenapa aku semakin pilu

Dan atas nama cinta
Terlahir aku melihat dunia
Demi jiwa ruang batinku
Kau adalah pendamping jiwaku

Kan usia dewasa mengajar erti cinta
Ketulusan hati menjadi tanda tanya
Apalah aku diam tak mampu

Dan atas nama cinta
Terlahir aku melihat dunia
Demi jiwa ruang batinku
Kau adalah pendamping jiwaku

monkibizniz said...

..nenek aku plg syg aku..

ps: blog nih xleh folo ke?

sKywAlkeR said...

folo pe rehan?

Benrauf said...

Follow tu camni
layout >>> add a gadget >>> follower
utk mudahkan orang follow blog lu.

Aurora said...

sedihnya,,, owh how much i miss my Tok Wan.. arwah pun suka tanya aku.. bila nak blk jumpa dia... ;(

dan aku sgt kesal.. sbb hari arwah pulang ke rahmatullah, aku x blk ke kg masa tu atas alasan sibuk kerja..

smp hari ni rasa ralat sgt.. sbb aku syg sgt akan arwah tp dah terlewat utk aku nyatakannya..

semoga mereka ditempatkan bersama2 org yg beriman.