Monday, August 3, 2009

Woody Fougere

Arini da seminggu aku lepak2 kat Batu Pahat. Arini Isnin minggu lepas,dlm kul 3 pagi,aku sampai Johor dari KL.Hasrat inisial aku adalah untuk daftar subjek then discuss ngan lecturer utk amik klas weekend; sebab aku dapat offer keje kat Melaka. Tapi nk dijadikan cite, petang Isnin tu aku da tak sedap badan.Sakit tekak,seseme dan batuk berkahak2; takleh g mana-mana...Ari Selasa,aku gagahkan diri yang memang dah gagah ni pegi Fakulti untuk daftar subjek.Tapi 'abang bola' tu cakap sistem da tutup.Takleh daftar.Aku kene daftar manual.Ciss..Ari Rabu,aku tak jadi pegi Fakulti.Terpaksa pegi PKU.Emergency case.Gua kne stay kt PKU selama 2 jam+ ; 2 kali dpt NAP pastu Dr kasi ubat soh makan.Ari kamis,aku pegi fakulti,tapi abang bola tu still cakap sistem takleh bukak lagi. Malam tu lak,aku terpaksa berkejaran ke Hospital Batu Pahat ; super emergency case. Rasa cam nak mampos pun ade gak time tu. Pas daftar kt kaunter, adela sorang Misi lawa yang bagi NAP kt aku. 2 kali lak tu.Pastu kne injection kat lengan.Pastu dpt ubat yang sangat2 pelbagai. Huiii...Badan gua da tercemar ngan toksik gamaknye.

Sebenanrnye aku kene stat keje ari Rabu aritu tapi diberi peluang smpai ari Isnin mggu seterusnya [Arini].

Hari Jumaat,aku pegi Fakulti buat kali terakhir.Harap leh daftar subjek dan petang tu leh trus gerak pegi Melaka. Tapi macam biasa,harapan gua hancur...Fikir nye fikir,akhirnye aku terpaksa ler melepaskan offer tu.. 'Haa,stay je la ko kt cni!!!' Kata gua kpd diri sndiri.. Nanti ah aku cari part time kt cni.Senang cite.

Hmm,ntah cmne nk gambarkan perasaan aku time ni.Betol ke tindakan aku tu? Senanye aku ade dua option yang aku da decide mana satu yang nak pilih.Tapi tak tau kenapa tbe2 je aku pilih option yang berlawanan dari pilihan sendiri...Adakah aku ni sengal atau tak cukup tido?Ataupun aku ni sekuntum rumput yang punya minda senipis daun rumput? Hahaha..Ye la kot...

OPTION 1: In case aku tak leh amik klas hjung minggu,aku tak nak daftar subjek lg. Aku nak keje dlu,kumpul duit dan cari pengalaman then baru sambung blaja.Estimate ; Semester depan baru sambung.

OPTION 2: Tolak offer keje tu then daftar subjek.Abiskan dulu mana-mana yang patut then hjung taun ni cube request balik tawaran keje aritu.

Dan......Dan......Aku memilih option yang kedua.Mungkin sebab aku still tak puas ngn life aku kat Batu Pahat.Still nk menghayati perasaan aku kt sini.Banyak kenangan yang aku rasa tak leh lupa. Aku ada kawan yang best [My new hausmet].Aku ada kawan lama yang aku kenal masa part time kt PETRONAS. Aku ada sepupu yang da 10 taun terpisah. Dan yang paling PENTING, aku ade KAWAN BAIK yang tgh blaja kt sini, even aku xberani lg nk jumpa dia..Hahaha...

Mungkin sebab diorang,aku still fikir yang my life's belong here..CEwahh...

Teringat lak ngn statement aku masa darjah 3 dulu-dulu...'The way we use, the good we choose'

No comments: