Friday, October 2, 2009

Berus/Beruk Gigi

Pagi [Sebenarnye dah petang] semalam lepas bangun dari tido,aku terus masuk bilik mandi. Lepas termenung,aku menuju ke sinki ; pandang cermin tilik dan merenung dalam-dalam..

"Wahai cermin ajaib,sapakah paling ensem dalam umah ni? "

"Ya tuan! Semestinya tuan lah yang paling hensem lagi kacak"

"Ye..Jawapan tu la yang aku nk dengar. Dan ko wahai cermin,hari-hari nak mengampu aku,ye?"

Senanye bukan tujuan aku tulis entry ni untuk menipu apatah lagi mengKerekkan diri. Tapi hanya nak bagitau satu situasi yang agak kerap berlaku dalam hidup aku. Kerap berlaku bukan bermaksud hari-hari,tapi ade la dalam sekali dalam sebulan. Situasi ni adalah bila aku terlupa step-step mase aku nak memberus gigi.



Selalunya, ade step yang aku amalkan mase nak memberus gigi. Mungkin cara ni agak salah tapi sebab dah terbiasa,jadi aku teruskan je la. Aku akan mulakan memberus gigi bahagian atas kanan, diikuti ngan atas bahagian kiri, then bawah kiri dan akhir sekali bawah kanan. Langkah-langkah ni akan berulang sampai aku da boring memberus atau bila rasa pedas tu da makin kuat. Sebelum acara memberus ni tamat,aku berus lidah lak.



Langkah memberus ni aku da amalkan since sekolah lagi. Dengan kata lain,sepatutnya aku da biasa dan sepatutnya tak amik pusing pon. Tapi..............

Dalam sebulan,pasti ade satu hari bila aku terlupa step-step nak berus gigi. Dan bila situasi ni berlaku,selalunya aku akan jadi janggal yang amat dan mood agak swing. Perasaan janggal ni akan berjangkit dengan kehidupan aku lepas tu. Salunya aku akan berfikir yang that day will gimme bad luck dan aku akan berhati-hati . Kadang-kadang,aku jadi tak berani nak bawak moto dan salunya aku akan lepak kt umah je. So,kalau nak g mane-mane,aku akan mintak member yang bawak atau aku tumpang je kete kawan..What the Hoi!!!

Aku buat kesimpulan yang cara memberus yang salah boleh memberi kesan kt life aku..Macam bengong kan3?

No comments: